Upgrade páteřní sítě
Vážení klienti,
v noci z 15.2. na 16.2. budeme provádět hlavní letošní plánovaný upgrade páteřní sítě, který bude spočívat v náhradě páteřních routerů a některých switchů. Jelikož jde o poměrně velkou inovaci sítě, snažili jsme se vtěsnat celou akci do jednoho servisního okna a nezatěžovat produkční provoz dalšími podobnými akcemi.
Proč budeme dělat upgrade sítě?
Internet neustále roste a náročnost routovacích procesů v routerech je čím dál větší. IP rozsahy jsou více rozštěpovány na více menších rozsahů a počet routovacích cest v globálním Internetu tak roste lineárně a to i v situaci, kdy IPv4 má již nejlepší léta za sebou. Přepočet IPv4 rout, kterých je téměř 700 000, může znamenat nedostupnost některých destinací po dobu přepočtu, který je výpočetně pro routery velice náročný. Proto jsme se rozhodli pořídit nové routery, které jsou o několik řádů výkonnější a o několik generací modernější. Jde o finančně významnou investici.
Dalším důvodem je příprava na přechod na 100Gbps technologii a získání dalších kapacitních možností v reakci na stále rostoucí útoky v Internetu a rostoucí datový tok.
Jaký HW jsme vybrali?
Vybrali jsme a pořídili routery Juniper MX960 s novými routing enginy a výkonnými kartami podporujícími plnohodnotný L2/L3 off-loading pro maximální výkon. Každý router váží přes 200kg, umožňuje osadit další karty za běhu, obsahuje 2 nezávislé routing enginy ve fail-over režimu (tzn. routery jsou mezi sebou zálohované ale navíc jsou redundantní i všechny klíčové prvky v rámci jednoho routeru), 4x 2kW zdroje. Je to pro tento účel jedno z nejmodernějších zařízení na trhu. Pro hlavní switche byly vybrány Cisco Nexus řady 7k (obdobně velké a těžké zařízení), opět se dvěma supervisory v plnohodnotém fail-over režimu. Případná porucha jednoho switche tak nemusí znamenat přepínání mezi switchi na úrovni páteřní sítě, ale přepnutí v rámci jednoho switche bez jakékoliv viditelné konvergence na úrovni páteřní sítě.
Kdy a jak bude upgrade sítě probíhat
Upgrade proběhne v noci z 15.2. na 16.2. od 01:00h do 05:00h CET. Předpokládaná nedostupnost bude činit v součtu maximálně 60 minut v uvedeném servisním okně. Z pohledu klienta až na uvedenou nedostupnost se nebude nic měnit z hlediska nastavení, adresace apod.
Děkujeme za pochopení.